Wiadomości z rynku

środa
27 listopada 2024

Volvo Trucks z Renault Trucks wespół w zespół

Efektywniej i oszczędniej
27.12.2013 00:00:00
Volvo Polska Sp. z o.o. reprezentuje Volvo Trucks i Renault Trucks na rynku polskim - taką informację przekazano podczas świątecznego spotkania kierownictwa Volvo Polska z dziennikarzami.
Przy okazji zorganizowano seminarium Dynafleet, poświęcone przede wszystkim najnowszej subskrypcji w tym, znanym u nas już od kilku lat, systemie telematycznym - doradztwu paliwowemu.
Fuzja Volvo i Renault
W procesie zmian w strukturze sieci Volvo Trucks i Renault Trucks, zapoczątkowanym w roku 2012 i sukcesywnie wprowadzanym w Europie, w tym również w Polsce, z końcem listopada (29.11) dokonał się kolejny, ważny krok w procesie zmian w strukturze sieci serwisowej i sprzedaży Volvo Trucks i Renault Trucks w Polsce. Tego dnia nastąpiło formalne połączenie spółek reprezentujących Volvo Trucks i Renault Trucks na rynku polskim. Połączenie nastąpiło poprzez przejęcie spółki Renault Trucks Polska Sp. z o.o. przez Volvo Polska Sp. z o.o. i przeniesienie całego majątku Renault Trucks Polska Sp. z o.o. na Volvo Polska Sp. z o.o.
- Połączenie obu podmiotów ma na celu dalsze doskonalenie obsługi klientów Volvo Trucks i Renault Trucks na rynku polskim, w tym szczególnie dostępu do produktów i usług oferowanych przez obie marki poprzez zoptymalizowaną pod tym kątem sieć sprzedaży i serwisu - powiedziała Małgorzata Kulis, Dyrektor Zarządzająca Volvo Group Trucks Poland.
Volvo Polska Sp. z o.o., poprzez organizację rynkową Volvo Group Trucks Poland reprezentuje marki Volvo Trucks i Renault Trucks na rynku polskim, w zakresie wyłącznego przedstawicielstwa sprzedaży nowych samochodów ciężarowych oraz obsługi posprzedażnej tychże pojazdów, realizowaną poprzez: 23 punkty sprzedaży Volvo Trucks,
20 punktów sprzedaży Renault Trucks, 32 autoryzowane punkty serwisowe Volvo Trucks, w tym 12 w pełni zarządzanych przez Volvo, 28 autoryzowanych punktów serwisowych Renault Trucks, w tym 7 wspólnych dla obu marek pod szyldem Volvo Group Truck Center, w pełni zarządzanych przez Volvo.
To był dobry rok
M. Kulis wymieniając najważniejsze wydarzenia 2013 roku wspomniała m.in. o premierze Volvo FH i całej gamy nowych pojazdów Volvo i Renault Trucks. Dodała, że liczy na większą sprzedaż ciężarówek dystrybucyjnych marki Volvo. Zanosi się też na bardzo dobry wynik w sprzedaży Grupy Volvo Trucks i Renault Trucks w segmencie pojazdów powyżej 16 ton. W listopadzie Grupa osiągnęła 22-procentowy udział w polskim rynku.
Jak zaoszczędzić 8 tysięcy na pojeździe
Spotkanie było okazją do zorganizowania seminarium Dynafleet, poświęconego przede wszystkim najnowszej subskrypcji w tym, znanym u nas już od kilku lat, systemie telematycznym Volvo Trucks - Doradztwu Paliwowemu.
Nowa usługa ułatwia firmom transportowym ograniczanie wydatków na paliwo. Doradca paliwowy pomaga przedsiębiorstwu zarówno w planowaniu, jak i monitorowaniu zużycia paliwa. Uzyskane w ten sposób oszczędności podobno są trwałe i mogą wynieść nawet 5 procent. To dużo, zważywszy że koszty paliwa stanowią od 25 do 35 procent ogółu wydatków przewoźników.
Doradztwo Paliwowe jest uzupełnieniem dla oferowanej przez Volvo Trucks usługi zarządzania paliwem, opracowanej przede wszystkim z myślą o większych firmach transportowych. Ale nawet małe firmy mogą korzystać z nadzoru i pomocy osobistego doradcy.
Doradztwo Paliwowe jest dostępne wraz z pojazdami nowej serii FH, a także z poprzednimi modelami pojazdów, wyposażonych w system Dynafleet.
Główną rolę w procesie redukcji zużycia paliwa pełnią kierowcy. Ich szkolenia w zakresie jazdy ekonomicznej potwierdziły swoją skuteczność, ale bez profesjonalnego monitorowania postępów osiągnięte rezultaty są często krótkotrwałe. Doradca paliwowy przesyła kierownictwu firmy porady paliwowe za pomocą łatwych do interpretacji raportów: raport podsumowujący przedsiębiorstwa, raport paliwowy kierowcy i raport tendencji parku samochodowego. W raportach pojawia się m.in. szczegółowa analiza stylu jazdy kierowcy, łącznie z oceną utrzymywania silnika na właściwych obrotach, korzystania ze skrzyni biegów, czy też hamowania.
Podczas seminarium Łukasz Klimkiewicz, odpowiedzialny w Volvo Trucks Polska za program Dynafleet, przedstawił kalkulację, ile konkretnie może zaoszczędzić przewoźnik dzięki doradztwu paliwowemu.
Uwzględniono dystans 120 tys. km na rok i cenę paliwa 4,62 zł za litr (netto) oraz średnie zużycie paliwa 35 l/100 km - zużycie na rok 42.000 l. Całkowity koszt paliwa (na rok) to 194.040 zł.
Oszczędność. Zmniejszenie zużycia paliwa o 5 % w efekcie usługi Doradztwa Paliwowego daje zatem oszczędność 9.702 zł rocznie.
Koszt. To obowiązkowa w takim pakiecie subskrypcja Dynafleet - Paliwo i Środowisko - 15 euro miesięcznie na pojazd, zaś koszt subskrypcji Doradztwa Paliwowego to 20 euro. W sumie koszt tego serwisu to 420 euro na rok, co przy kursie 4,20 zł za 1 euro daje 1.764 zł.
Zysk. Po odjęciu kosztu serwisu zysk przewoźnika wynosi na jednym pojeździe 7.938 zł. Gra warta świeczki.
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.