Wiadomości z rynku

środa
27 listopada 2024

Wożą opony jak należy

Naczepy Fliegl z systemem QTS
01.03.2013 00:00:00
W styczniu 2013 wprowadzono w Europie nowe przepisy dotyczące transportu opon. Firma Fliegl wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów powiększyła paletę swoich produktów o naczepę wyposażoną w certyfikat odpowiadający narzuconym wymogom.
Do każdej naczepy kurtynowej we wszystkich wersjach: Standard, Maxi, Mega, Jumbo, Coil Mulda, również w wersji Light można dokupić: QTS - niezawodny, prosty w obsłudze system załadunku opon, pozwalający na stabilny, bezpieczny ich załadunek pod sam dach. Potwierdzeniem wyposażenia naczepy w ten system jest Certyfikat DEKRY.
Prostota obsługi i uniwersalność
Niezwykle istotne są: prostota obsługi oraz uniwersalność naczepy z systemem QTS. Fliegl postawił na maksymalne ułatwienie codziennej obsługi naczepy, dlatego też system ten jest prostym co do formy oraz obsługi. Kierowca sam bez żadnych problemów w bardzo łatwy sposób jest w stanie zdemontować i zmontować QTS - stąd naczepa pozostaje uniwersalna - wykorzystywana może być do ładunków paletowych, jak również do przewozu kilku rodzajów ładunku jednocześnie.
Pozwala na to odpowiednio skonstruowany system kłonic, listew aluminiowych oraz pasów. Szybko i bezproblemowo można przystosować naczepę do przewozu opon zarówno na całej długości naczepy jak i w poszczególnych sektorach, w zależności od potrzeb użytkownika. System ten pozwala wykorzystać całą przestrzeń ładunkową (załadunek opon pod sam dach).
Ładunek stabilny i bezpieczny
W naczepie Fliegl z certyfikatem QTS - do przewozu opon - zastosowane rozwiązania techniczne nie pozwalają na odkształcenia na plandece - ładunek opon jest tak samo stabilny i bezpieczny jak paletowy. System jest tak opracowany, aby w maksymalny sposób zmniejszyć nacisk ładunku na plandekę, dobrym pomysłem jest sektorowy podział tego systemu.
Komponenty użyte do zabezpieczenia ładunku są wytworzone z lekkich materiałów, a waga naczepy wzrasta o jedyne 180 kg.
Szybkie przystosowanie, łatwe naprawy
Dzięki prostym rozwiązaniom, zastosowaniu standardowych elementów wyposażenia, jakim są łaty aluminiowe (zwiększona liczba oraz specjalnie zaprojektowane kłonice do mocowania pasów, kierowca bardzo szybko może przystosować każdego typu naczepę Fliegl do specjalistycznego przewożenia opon.
Zastosowanie przez producenta prostych rozwiązań jest bardzo ważne również w przypadku awarii takich systemów - w naczepach Fliegl kierowca sam może je usunąć. Nieskomplikowany system to łatwość w obsłudze i mniej wizyt w serwisach!
Na szczególną uwagę spośród naczep firan z QTS zasługuje wersja Firana Mega Light z Coil Mulda. Dodatkowo można przewozić na niej kręgi stalowe. Waga tej naczepy to tylko 6.300 kg!!! Według producenta jest ona najlepsza na rynku! Niska masa własna pozwala na większy załadunek od 800 do 2.000 kg.
Produkty z certyfikatami
Stabilność i bezpieczeństwo ładunku w naczepach Fliegl potwierdzają odpowiednie certyfikaty np. EN12642XL. Naczepy tej marki mają bardzo bogate wyposażenie standardowe, a więc certyfikat obejmuje cały komplet.
Wszystkie naczepy spełniają rygorystyczne niemieckie wymogi bezpieczeństwa, ponieważ wyposażone są w wzmocnioną plandekę, wzmocnioną przednią ścianę oraz wzmocnioną podłogę. W naczepie typu Mega te wzmocnienia są jeszcze większe. Jest zamontowana dodatkowa listwa na nadprożu a plandeka posiada jeszcze więcej klamer.
Ponadto w standardowym wyposażeniu naczepy kurtynowe posiadają oś podnoszoną, cztery rzędy listew aluminiowych na stronę, uchwyty do mocowania ładunku (14 sztuk na stronę), system dodatkowego mocowania ładunku w ramie Load-Lock Fliegl oraz skrzynkę narzędziową i kosz z kołem zapasowym. Jako opcję można wykupić gwarancję na 48 miesięcy.
Fliegl cały czas doskonali swoje produkty, dostosowuje do kolejnych wymogów rynku i usprawnia, mając na względzie potrzebę prostej obsługi przez kierowców.
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.