Wiadomości z rynku

środa
27 listopada 2024

Irisbus Magelys i jasno na pokładzie

Autobusy turystyczne. Irisbus Magelys
04.07.2008 00:00:00
Firma Irisbus wprowadziła na rynek nowy autobus turystyczny: Magelys. Pojazd występuje w dwóch wersjach długości nadwozia - 12,2 i 12,8 metra. W tej pierwszej odmianie na pokładzie jest 48 foteli, w drugiej o cztery więcej. Do napędu Magelysa zastosowano silnik Iveco Cursor 10 Euro 5. Rzędowa, sześciocylindrowa jednostka ma pojemność 10,2 litra i moc 380 KM. Można zamówić ten silnik także w mocniejszej, 450-konnej wersji. Z motorem współpracuje 12-biegowa, zautomatyzowana przekładnia ZF-AS Tronic.
Przednią ścianę autobusu wykonano z kompozytów. Ten sam materiał wykorzystano w konstrukcji tyłu. Z kolei boki nadwozia oraz dach wykonane są z blachy zabezpieczonej przed korozją metodą katoferezy.
Autobus posiada w pełni pneumatyczne zawieszenie. Z przodu wykorzystano dwa miechy powietrzne, dwa amortyzatory hydrauliczno-gazowe oraz stabilizator. Tylna oś, poza stabilizatorem, ma o dwa miechy i o dwa amortyzatory więcej.
Wnętrze Magelysa sprawia wrażenie przestronnego. Wpada doń dużo światła, nie tylko przez duże szyby boczne, ale także podłużne w suficie nad fotelami. Aby promienie słoneczne nie uprzykrzały podróży, świetliki nad głowami pasażerów są przyciemniane. Fotele mają regulowane oparcia i w standardzie wykończone są welurową tapicerką (za dopłatą może być skórzana). Nietypowe jak na autobus jest usytuowanie lampek nocnych - znajdują się one nie nad głowami pasażerów, lecz w tylnej części oparcia każdego fotela. W ten sposób światło jest mniej rozproszone i nie oślepia osoby siedzącej obok. W standardzie wyposażenia autobusu pojawił się również pokładowy system DVD z trzema chowanymi monitorami LCD o przekątnej 15 cali (mogą też być 19-calowe).
Do napędu Magelysa zastosowano silnik Iveco Cursor 10 Euro 5. Rzędowa, sześciocylindrowa jednostka ma pojemność 10,2 litra i moc 380 KM. Można zamówić ten silnik także w mocniejszej, 450-konnej wersji. Z motorem współpracuje 12-biegowa, zautomatyzowana przekładnia ZF-AS Tronic.
Producent zapowiada, że rozszerzy gamę Magelysa o wersje trzyosiowe HDH w dwóch długościach nadwozia: 13 lub 13,8 metra.
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.