Wiadomości z rynku

czwartek
14 listopada 2024

Sprzedaż pod dyktando Fiata

Samochody dostawcze. Liderami Fiat, Renault i Volkswagen
16.11.2007 00:00:00
Pierwsze trzy kwartały tego roku były bardzo dobre dla sprzedających samochody dostawcze o DMC do 3,5 tony włącznie. Z salonów wyjechało ich blisko 37 tys., o 9,4 tys. więcej niż w analogicznym okresie 2006 roku. Porównując trzy kwartały bieżącego i minionego roku, widać, że nie było dużych zmian miejsc wśród firm sprzedających u nas najwięcej dostawczaków. Pierwsza trójka, tak jak przed rokiem: Fiat, Renault i Volkswagen. W rankingu nastąpiła roszada czwartego i piątego miejsca. Pozycję stracił Ford, zaś awansował Peugeot.
Wojciech Drzewiecki, szef Samaru analizującego sprzedaż nowych samochodów w kraju komentuje, że wzrost gospodarczy powoduje, iż firmy rozbudowują floty i chętniej niż dawniej wymieniają pojazdy użytkowe na nowe.
Lider bez zmian
Porównując trzy kwartały bieżącego i minionego roku, widać, że nie było dużych zmian miejsc wśród firm sprzedających u nas najwięcej dostawczaków. Pierwsza trójka, tak jak przed rokiem: Fiat, Renault i Volkswagen. W rankingu nastąpiła roszada czwartego i piątego miejsca. Pozycję stracił Ford, zaś awansował Peugeot. - Ford ma problemy z dostawami, dlatego nieznacznie stracił udział w rynku - wyjaśnia W. Drzewiecki.
Ducato i atrakcyjny pikap
Najlepiej wśród modeli sprzedaje się Fiat Ducato. Zdetronizował on zeszłorocznego prowadzącego Forda Transita: - W tym wypadku znaczenie ma zainteresowanie nową generacją, a Ducato jest rynkową nowością - uważa W. Drzewiecki.
Podobnie było w przypadku odnowionego pod koniec zeszłego roku Renault Trafica, który przez pierwsze trzy kwartały tego roku miał największy procentowy wzrost sprzedaży w porównaniu z analogicznym okresem 2006 roku, ponad 174 proc. Sporo zyskał także jedyny w pierwszej dziesiątce pikap - Nissan Navara (wzrost ponad 172 procent).
- O popularności Navary zadecydowało kilka czynników. Między innym dostępność, z którą wcześniej były problemy - komentuje szef Samaru.
Tylko jeden pojazd z pierwszej dziesiątki cieszył się przez trzy kwartały tego roku mniejszym wzięciem niż przez ten sam okres w 2006. Mowa o Fiacie Panda Van, którego sprzedaż była o ponad 16 procent niższa, tracąc przy okazji drugą pozycję w rankingu modeli.
Zdaniem sprzedawców Fiata, słabszy wynik dostawczego malucha to oznaka bogacenia się rodzimych firm, które zaczynają wybierać większe i co za tym idzie droższe auta.
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.