Wiadomości z rynku

środa
27 listopada 2024

Ol-Trans nagrodzony za przewóz rękawa

Giganci Transportu 2023: laureat w kategorii 80-120 t masy całkowitej
8 lutego 2024

Wręczenie statuetki „Giganci Transportu” podczas gali w hotelu Warszawianka; od lewej Piotr Kowalski – Kässbohrer Poland (sponsor spotkania) i Małgorzata Grzyb oraz Monika Rybka – Ol-Trans Fot. OSPTN

 
Firma Ol-Trans jest laureatem konkursu branżowego „Giganci Transportu 2023” w kategorii „Transport Roku – 80 t – 120 t masy całkowitej”. Nagrodzony został transport tzw. rękawa nasączonego żywicą, służącego do renowacji przewodów i kanałów, który może osiągać długość do 400 m. Wymiary transportowe po załadunku to 21 m długości, 2,5 m szerokości oraz 2 m wysokości.
Ładunek transportowano po Niemczech, z siedziby Aarsleff Rohrsanierung w Geratal w Turyngii do Bremy.
Zestaw składał się z ciągnika siodłowego MAN TGX 540 KM i naczepy niskopodwoziowej Faymonville VarioMAX 3+6, przy czym tylny wózek składał się z dwóch wózków 4+2.

Skomplikowany załadunek

Załadunek był skomplikowaną operacją. Pierwszego dnia na naczepie montowana była specjalistyczna zabudowa z plandekami termoaktywnymi wewnątrz. Zabezpieczały i chroniły ładunek. Kolejnego dnia rękaw był wciągany na podajnik, z którego był przesuwany i nasączany zabezpieczającą żywicą. Prosto z tego procesu załadowano go warstwowo na naczepę. Każda z warstw rękawa była oddzielana sztucznym lodem, który zabezpieczał rękaw przed jego utwardzeniem. Po tej operacji zabudowa była szczelnie zamykana. Ilość warstw była uzależniona od długości danego rękawa. Masa ładunku w tym transporcie wynosiła 65 t, a masa całkowita zestawu 120 t. Rozładunek również był skomplikowanym procesem, gdyż naczepa musiała dokładnie podjechać pod konstrukcję, na którą był naciągany rękaw i wprowadzany prosto do przewodu kanalizacyjnego.
Ze względu na masę całkowitą transportu, wymagana była eskorta policji, zezwolenia oraz pilotaż BF3 i BF2.

Co wyróżniło transport?

Renowacja przewodu za pomocą wykładzin renowacyjnych (rękawów) AARSLEFF utwardzanych gorącą wodą polegała na wprowadzeniu do odcinka przewodu membrany wewnętrznej (folii ochronnej) o odpowiedniej średnicy (w celu uniemożliwienia wypływu żywicy z rękawa lub napływu wód gruntowych), wyłożeniu wewnętrznej powierzchni przewodu rękawem AARSLEFF nasączonym żywicą, dopasowanie rękawa do kształtu przewodu przy pomocy wody pod ciśnieniem. Następnie wprowadzony do przewodu rękaw był utwardzany termicznie na terenie budowy, tworząc nową warstwę konstrukcyjną i uszczelniającą, wewnątrz poddawanego renowacji odcinka przewodu. (red)
Źródło: OSPTN

Fot. Ol-Trans

Fot. Ol-Trans

Fot. Ol-Trans

Fot. Ol-Trans

Fot. Ol-Trans

Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.